Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Rudnik

Wybory Samorządowe 2024 rok


WYBORY SAMORZĄDOWE 2024 ROK

  • Strona internetowa Państwowej Komisji Wyborczej - http://pkw.gov.pl
  • ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie zarządzenia wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast
  • OBWIESZCZENIE WOJEWODY LUBELSKIEGO z dnia 23 listopada 2023 r. - Zarządzenie Nr 326 w sprawie ustalenia liczby radnych wybieranych do Sejmiku Województwa Lubelskiego, rad powiatów oraz rad gmin w województwie lubelskim
  • Uchwała nr 42/2024 PKW z dnia 7 lutego 2024 r. w sprawie warunków oraz sposobu pomocniczego wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m. st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.
  • Zarządzenie Nr 11/2024 Wójta Gminy Rudnik z dnia 8 lutego 2024r. - w  sprawie zapewnienia bezpłatnego umieszczania urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wszystkich komitetów wyborczych oraz podania wykazu tych miejsc do publicznej wiadomości
  • OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Rudnik z dnia 8 lutego 2024 roku - Wójt Gminy Rudnik podaje do publicznej wiadomości informację o okręgach wyborczych, ich granicach i numerach, liczbie radnych wybieranych w okręgach wyborczych oraz siedzibie Gminnej Komisji Wyborczej w Rudniku w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.:
  • Obwieszczenie Starosty Krasnostawskiego z dnia 8 lutego 2024 roku o okręgach wyborczych, ich granicach i numerach, liczbie radnych wybieranych w okręgach wyborczych oraz siedzibie Powiatowej Komisji Wyborczej w Krasnymstawie w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024r.

I N F O R MA C J A

W związku z niedoborem kandydatów na członków terytorialnych komisji wyborczych zgłoszonych przez komitety wyborcze Komisarz Wyborczy w Chełmie informuje pełnomocników wyborczych komitetów wyborczych o możliwości dokonania dodatkowego zgłoszenia kandydata do Gminnej Komisji Wyborczej w Rudniku, w liczbie  1 do dnia 26.02.2024r. do godz. 9:30 w siedzibie Komisarza Wyborczego w Chełmie: pl. Niepodległości 1/pok.324, 22-100 Chełm


__________________________________________________________________________________________________________

  • Informacja dotycząca pełnienia dyżurów Gminnej  Komisji Wyborczej w Rudniku:

            Siedziba Gminnej Komisji Wyborczej mieści się: w budynku Urzędu Gminy   Rudnik , Rudnik 71 , 22-330 Rudnik, tel. (84) 6841322

Dyżur dla przyjmowania zgłoszeń list kandydatów na radnych pełniony będzie w dniach :

                            - 28 lutego  2024r. tj. środa w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

                            - 29 lutego 2024r. tj. czwartek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

                              - 1 marca 2024r. tj. piątek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

                              - 2 marca 2024r. tj. sobota w godzinach: od 10.00 do godziny 12.00

                              - 4 marca 2024r. tj. poniedziałek w godzinach: od 12.00 do godziny 16.00

_______________________________________________________________________________________________________

  • Zarządzenie Nr 18 i Załącznik Nr 1 i Nr 2  - w sprawie powołania koordynatora gminnego i operatorów obsługi informatycznej obsługi obwodowych komisji wyborczych w wyborach do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw i rad dzielnic m.st. Warszawy oraz wyborów wójtów , burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.

___________________________________________________________________________________________

Harmonogram dyżurów Urzędnika Wyborczego

 Dyżur pełniony będzie w Urzędzie Gminy Rudnik, Rudnik 71 , 22-330 Rudnik

     - 29 lutego 2024 r. tj. czwartek w godzinach: od 13.30 do godziny 15.30

  - 1 marca 2024 r. tj. piątek w godzinach: od 13.00 do godziny 15.30

            - 4 marca 2024 r. tj. poniedziałek w godzinach: od 12.00 do godziny 14.00

      - 7 marca 2024 r. tj. czwartek w godzinach: od 13.00 do godziny 15.30

 - 8 marca 2024 r. tj. piątek w godzinach: od 13.00 do godziny 15.30

_______________________________________________________________________________________________________

                                                                          INFORMACJA

Podział Gminy Rudnik na stałe obwody głosowania, ustalenie ich numerów i granic

oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

Informacja dotycząca pełnienia dyżurów Gminnej  Komisji Wyborczej w Rudniku cd.:

         - 5 marca 2024r. tj. wtorek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

         - 6 marca 2024r. tj. środa w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

        - 7 marca 2024r. tj. czwartek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

        - 8 marca 2024r. tj. piątek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

       - 11 marca 2024r. tj. poniedziałek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

       - 12 marca 2024r. tj. wtorek w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

       - 13 marca 2024r. tj. środa w godzinach: od 9.00 do godziny 11.00

       - 14 marca 2024r. tj. czwartek w godzinach: od 12.00 do godziny 16.00

_________________________________________________________________________________________

  • Postanowienie Nr 263/2024 Komisarza Wyborczego w Chełmie z dnia 1 marca 2024r. w sprawie zmiany w składzie Gminnej Komisji Wyborczej w Rudniku
  • Obwieszczenie Wójta Gminy Rudnik z dnia 4 marca 2024 roku - Wójt Gminy Rudnik podaje do wiadomości wyborców informację o numerach oraz granicach obwodów głosowania, wyznaczonych siedzibach obwodowych komisji wyborczych oraz możliwości głosowania korespondencyjnego i przez pełnomocnika w wyborach do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 7 kwietnia 2024 r.:
  • Informacja Komisarza Wyborczego w Chełmie z dnia 11 marca 2024 r. - W dniu 14 marca (czwartek) 2024r. o godz. 14.00 w siedzibie Urzędu Gminy Rudnik odbędzie się losowanie, o którym mowa w art. 182 § 7 pkt 2 Kodeksu wyborczego, w niżej wymienionych komisjach wyborczych: Nr 1, Nr 2, Nr 3, Nr 4, Nr 5.
    ____________________________________________________________________________________________________
  • INFORMACJA:   GŁOSOWANIE PRZEZ PEŁNOMOCNIKA

    Jeśli jesteś osobą, która najpóźniej w dniu wyborów kończy 60 lat albo osobą posiadającą orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności możesz udzielić pełnomocnictwa do głosowania w swoim imieniu.

    Pełnomocnikiem może być osoba posiadająca prawo wybierania.

    Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć od dwóch osób, jeśli co najmniej jedną z nich jest:

  • wstępny (np. ojciec, matka, dziadek, babcia), 
  • zstępny (np. syn, córka, wnuk, wnuczka), 
  • małżonek, 
  • rodzeństwo,
  • osoba, która pozostaje w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
  • Wymagane dokumenty

    - Wypełniony i podpisany wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania

    - Wypełniona i podpisana zgoda osoby, która ma być pełnomocnikiem, na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania.

    - Kopia aktualnego orzeczenia o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
       Nie musisz dołączać dokumentu, jeśli najpóźniej w dniu głosowania kończysz 60 lat.

    - Do wglądu dokument, który potwierdzi Twoją tożsamość, np. dowód osobisty, paszport.

    - Kopia dokumentu potwierdzającego, że osoba, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania, pozostaje z wyborcą w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

    Pełnomocnikiem nie może być:

    1) osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania udzielającego pełnomocnictwo,  

    2) mąż zaufania zgłaszany przez komitet, 

    3) obserwator społeczny, 

    4) kandydaci w wyborach.

    W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do Wójta Gminy, w której jest ujęty w stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców.

    Termin złożenia Wójtowi wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa upływa w dniu 29 marca 2024 r.

    Wniosek należy złożyć w godzinach pracy urzędu gminy. 

    Wyborca ma prawo cofnięcia pełnomocnictwa do głosowania poprzez złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów stosownego oświadczenia wójtowi gminy, w której sporządzono akt pełnomocnictwa do głosowania, lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania.

    Pełnomocnictwo wygasa z mocy prawa w przypadku:

  • śmierci albo utraty prawa wybierania przez udzielającego pełnomocnictwa lub pełnomocnika;
  • wejścia pełnomocnika w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla miejsca zamieszkania wyborcy, pełnienia funkcji męża zaufania lub obserwatora społecznego oraz kandydowania w danych wyborach;
  • wcześniejszego osobistego zagłosowania przez udzielającego pełnomocnictwa.

          Pełnomocnictwo do głosowania jest bezpłatne.

__________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________

  • Informacja - w dniu 4 kwietnia o godzinie 14.00 w Urzędzie Gminy w Rudniku, zostaną przeliczone przez Obwodowe Komisje Wyborcze karty do głosowania dostarczone na Wybory Samorządowe w dniu 7 kwietnia 2024r.

______________________________________________________________________________________________________________

  • INFORMACJA - Gminna Komisja Wyborcza w Rudniku w dniu 6 kwietnia 2024r. tj. (sobota) pełni dyżur w Urzędzie Gminy w Rudniku w godzinach od 9.00 do godziny 12.00

 

  • INFORMACJA - Urzędnik Wyborczy w dniu 6 kwietnia 2024r. tj. (sobota) pełni dyżur w Urzędzie Gminy w Rudniku w godzinach od 9.00 do godziny 12.00 i telefonicznie do godz.20.00 ,   Tel: 669 045 327

___________________________________________________________________________________________________________

 

Informacja dla mężów zaufania dotycząca warunków wypłaty diety

 

Data publikacji
2024.02.05 09:58:26
Data zmiany
2024-04-15 14:04:23
Opublikował
Mariusz Krakowiak
Zmienił
Mariusz Krakowiak
Udostępnił
Mariusz Krakowiak
Ilość zmian
122
Autor
Mariusz Krakowiak
Rejestr zmian
Okres ważności
 
Ilość odwiedzin
2697